Nehéz megmondani, hogy a római Coppedè negyed a nap melyik szakában mutatja a leglenyűgözőbb oldalát. A mesebeli negyed a városközponttól északkeletre található, megközelíthető a Via Tagliamento felől. Az itt található boltíves ház közepén egy hatalmas, vasból kovácsolt csillár áll. A két épületet különböző korszakokból származó merész építészeti konglomerátumként lehetne meghatározni.
Az egész negyedet a firenzei Gino Coppedè építette az 1920-as évek elején. Építész, szobrász és dekoratőr volt, és itt szabadjára engedte fantáziáját és kreativitását. Akkoriban a szecesszió volt divatban. De kortársa, a spanyol építész, Antoni Gaudí is nagy hatással lehetett Coppedère merész épületeivel.
A Piazza Mincio téren, a negyed központi terén egy eklektikus békakút (Fontana delle Rane) áll: térdelő emberi alakokat láthatunk, hátukon óriási kagylókkal, amelyekben vízköpő békák ülnek. Ha az ember rájuk néz, azon tűnődik, hogy nem egy gonosz szellem által megkövült jelenet főszereplői-e, akik csak arra várnak, hogy visszahozzák őket az életbe. A szökőkút arról is híres, hogy a Beatles egy római koncert után belemártotta magát.
A Piazza Mincio téren és az onnan kiágazó utcákon számos tündérvillával találkozhatunk – tényleg így hívják őket. A homlokzatok finoman díszítettek, egészen a kis tornyokig, amelyekből bármelyik pillanatban egy hosszú szőke copfos fogoly hercegnő leshetné megmentőjét.
Kevés turista keresi fel ezt a római mesevilágot. A nagyon késői órákban már szinte senki sem tartózkodik az utcán. Éjszaka a környék gótikus jelenetté változik. És amikor lépéseket hallasz a távolból, a hideg futkoshat a hátadon. Így érezhetett Dario Argento, Olaszország leghíresebb horrorfilm-rendezője, aki ezért forgatott jeleneteket ezen a környéken a „A fekete kesztyű titka” (1970) és a „Horror Infernal” (1980) című filmjeihez.
A Quartiere Coppedè a 3-as vagy a 19-es villamossal a Piazza Buenos Aires térre utazva érhető el, ahonnan rövid séta a Piazza Mincio tér.