A Colosseum beveti a Néró névre hallgató chatbotot

A római császár bőrébe bújt szoftver válaszol a látogatók kérdéseire.

A Colosseum a „Nero” nevű chatbotot használja a látogatók kérdéseire való válaszadásra a weboldalán. A mesterséges intelligencia által működtetett, Néró császár bőrébe bújtatott szoftver feladata, hogy a látogatókat alapvető információkkal lássa el Olaszország leglátogatottabb műemlékéről, például a nyitvatartási idővel és a Colosseum régészeti parkjához tartozó műemlékekkel és helyszínekkel kapcsolatos információkkal.

„Nero” képes emberi beszélgetéseket szimulálni, és több mint száz kérdésre tud válaszolni angol, olasz és francia nyelven.

„A Colosseum Régészeti Park egy élő és fejlődő létesítmény. Célunk, hogy az új nyelvekhez alkalmazkodva, és mindenekelőtt az új generációkkal való kapcsolattartás révén javítsuk a látogatói élményt” – magyarázta Alfonsina Russo, a régészeti park igazgatója.

Az első tesztfázisban a „Nerot” 25 nap alatt 3400 felhasználó használta, naponta több mint 160-an. Hetven százalékuk a Colosseumba szóló jegyekről, tizenkét százalékuk a nyitva tartásról, nyolc százalékuk a kínált túrákról érdeklődött, három százalékuk pedig inkább emberrel akart beszélni, mint chatrobottal.

2023. február 7.

Szerző: AmoreRóma

Kövess minket!

Ez is érdekelhet

Legfrissebb hírek